Оператор телекомунікаційних послуг

На сьогоднішній день надання послуг, в тому числі послуг зв’язку, є однією з найбільш привабливих сфер бізнесу, що займає друге місце у світі після фінансово-банківської діяльності. Введення інтегрованої робітничої професії ”Оператор телекомунікаційних послуг” пов’язане з розвитком технологій і підвищенням попиту на виконання багаточисельних телекомунікаційних послуг, як традиційних (поштового зв’язку, електрозв’язку, касових операцій) так і новітніх (Інтернет послуги, послуги копі центрів, передача електронних даних, електронна пошта, відео – та конференц-зв’язок, інтерактивні медіа та інше).

Кваліфікований робітник-випускник за професією “Оператор телекомунікаційних послуг” здатний здійснювати виробничу діяльність з надання послуг у сфері зв’язку на підприємствах, в установах та організаціях різних форм власності:

  • на підприємствах поштового зв’язку, які надають поштово-інформаційні послуги та виконують роботи, пов’язані з сортуванням та доставкою пошти;
  • на підприємствах зв’язку, які надають телекомунікаційні, інформаційно-довідкові послуги;
  • у відділах та підрозділах підприємств, організацій, установ, діяльність яких пов’язана з виконанням розрахунково-касових операцій;
  • на підприємствах, в організаціях, установах, робота (діяльність) яких супроводжується виконанням технологічних операцій відповідно до кваліфікаційної характеристики зазначеної професії.

Виробничі функції та вміння щодо вирішення типових та спеціальних задач діяльності:
Підготовчі функції:

  • перевіряє наявність на робочому місці тарифів, інструкцій, каталогів, довідників, експломатеріалів, відповідного обладнання;
  • отримує у керівників підрозділів грошове підкріплення, бланки, іменні речі, розхідні матеріали, знаки поштової оплати та інше;
  • готує до роботи відповідне електротехнічне обладнання, автоматизовані робочі місця та організаційну техніку.

Технологічні функції:

  • приймає, обробляє та видає всі види внутрішніх та міжнародних поштових відправлень;
  • приймає, обробляє та оплачує грошові перекази внутрішні та міжнародні;
  • виплачує пенсії та грошові допомоги; обробляє вхідну пошту;
  • готує до відправки прийняті поштові відправлення;
  • видає листоношам кореспонденцію, грошові перекази, відомості та одноразові доручення, готівку для виплати пенсій на дому;
  • здійснює розрахунки з листоношами, які доставляють перекази, пенсії, грошові допомоги і поштові відправлення;
  • досилає (повертає) поштові відправлення, грошові перекази;
  • оформляє не вручені поштові відправлення, здійснює їх облік та зберігання; вносить зміни в документи з сортування пошти та в плани направлення пошти; оформлює дефектну пошту; обробляє письмову кореспонденцію на поштообробних машинах; одержує, розсилає знаки поштової оплати та інші умовні цінності;
  • оформляє супровідні документи; здійснює передплату на періодичні видання (анулювання та переадресування передплати);
  • реалізовує знаки поштової оплати; складає сортувальні таблиці і вносить зміни до них; сортує і розкладає поштові відправлення та періодичні видання по доставочних дільницях та видає їх листоношам;
  • розкладає поштові відправлення та періодичні видання в абонентські скриньки, що розміщені у відділеннях зв’язку;
  • приймає оплату від споживачів (абонентів) за комунальні послуги; нараховує (вручну або автоматизовано) плату за надання поштових та телекомунікаційних послуг;
  • заносить дані в абонентські картки (особисті рахунки), надає довідки;
  • виписує податкові накладні; приймає внутрішні та міжнародні телеграми (в касі за готівку та в рахунок авансів), обробляє та передає їх засобами електрозвз’яку;
  • друкує рахунки для розрахунку за телеграми, прийняті по телефону;
  • контролює своєчасне отримання плати за послуги електрозв’язку, надані по телефону;
  • опрацьовує абонентську картку;
  • виконує перерахунки плати за надані послуги, веде обігові відомості;
  • оформляє та розсилає рахунки клієнтам за послуги електрозв’язку, що надані у кредит, та підприємствам за безготівковими розрахунками;
  • оформляє заявки на встановлення телефону, складає списки пільгових заяв, висилає повідомлення на встановлення телефону, приймає заявки від абонентів про пошкодження в роботі телефонів та радіоточок і організовує роботу щодо їх усунення;
  • обробляє наряди на встановлення та переустановлення телефону, на усунення пошкоджень на лінії, в обладнанні і в абонентських установках;
  • приймає та передає повідомлення, надає довідки засобами фіксованих мереж телекомунікацій; приймає й передає повідомлення документального електрозв’язку;
  • веде службові переговори по апарату;
  • виконує службове листування; надає Інтернет послуги та послуги з електронного передавання повідомлень та інформації;
  • надає послуги відеотелефонного зв’язку, конференц-зв’язку;
  • приймає та виконує замовлення на міжміські та міжнародні телефонні розмови, здійснює розрахунки; обслуговує на переговорному пункті кабінний комутатор; обслуговує автоматизований переговорний пункт;
  • обслуговує кінцеве обладнання при наданні послуг рухомого радіозв’язку та надає інформаційні послуги щодо його використання;
  • виконує операції з приймання, визначення справжності та платіжності, обліку, сортування зберігання, видачі готівки та інших цінностей;
  • сортує грошові білети і монети за номіналами; виявляє фальшиві, старі, пошкоджені грошові білети і монети;
  • складає касову звітність;
  • зберігає інформацію, що становить службову таємницю або носить конфіденційний характер; виконує касові операції на електронному контрольно-касовому апараті (ЕККА);
  • підраховує суму виручки за день і звіряє її з відповідними документами; дотримується правил і норм охорони праці та протипожежного захисту.

Контрольні функції:

  • здійснює дії візуального контролю поштово-касової та облікової документації; прийнятої, обробленої, врученої кореспонденції, поштових відправлень, документальних повідомлень електрозв’язку; контролює нарахування авансу;
  • виконує облік кількісних та якісних показників;
  • веде виробничу документацію, здійснює первинний облік документів;
  • контролює доставку кореспонденції та періодичних видань;
  • здійснює облік робочого часу і виконання працівниками норм виробітку;
  • веде журналу обліку заявок про пошкодження;
  • виписує письмові попередження, попереджує боржників по телефону;
  • попереджає абонента про закінчення авансу;
  • веде виробничі архіви, здійснює первинний облік документів, видає довідки абонентам;
  • здійснює облік проходження телеграм, електронних повідомлень у встановлені контрольні терміни;
  • перевіряє залишок готівки, поштових відправлень та цінностей;
  • перевіряє правильність оформлення платіжних документів.

Організаційні функції:

  • раціонально та ефективно організовує роботу з надання послуг, економно витрачає електроенергію та експлуатаційні матеріали;
  • дотримується вимог охорони праці, електробезпеки, пожежної безпеки, правил виробничої санітарії, внутрішнього розпорядку;
  • проводить усунення дрібних несправностей та налагодження виробничого обладнання (телеграфних апаратів, комп’ютерів, офісної техніки, касових апаратів тощо);
  • здійснює щоденне підведення підсумків виконання виробничих завдань;
  • оцінює ефективність своєї роботи, від якої залежить прибуток підрозділу та рентабельність підприємства.