Про створення безпечного освітнього середовища та організацію роботи з профілактики травматизму у 2023/2024 н.р.

НАКАЗ

від 31.08.2023 року                                                                                        №  230 – Д
Про створення безпечного освітнього середовища та організацію роботи з профілактики травматизму у 2023/2024 н.р.

 

На виконання Указу Президента України від 25 травня 2020 року №195/2020 «Про Національну стратегію розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі», Конвенції ООН про права дитини,  Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу» від 18.12.2018 № 2657-VIII,  листа Міністерства освіти і науки України від 14.08.2020 року № 1/9-436 “Про створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти та попередження і протидії булінгу (цькуванню)”, Закону України «Про запобігання та протидію домашньому насильству» від 07.12.2017 № 2229, методичних рекомендацій щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства, враховуючи методичні рекомендації  листа МОН України від 24.08.2023 р. № 1/12702-23 « Щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2023/2024 н.р.», листів МОН України від 16 серпня 2023 року № 1/12186-23 «Про організацію 2023/2024 н.р. в закладах загальної середньої освіти», від 03 серпня 2023 року «Про методичні рекомендації «Безпечне освітнє середовище: Надання індивідуальної підтримки учням з особливими освітніми потребами під час підготовки до реагування на надзвичайні ситуації», забезпечуючи реалізацію державної політики в галузі охорони дитинства та з метою організації роботи щодо профілактики правопорушень, запобігання злочинності, попередження насильства в сім’ї над дітьми, виховання в учнів таких цінностей як толерантність, повага, порядність, гармонійне спілкування та співіснування у суспільстві, забезпечення комфортних умов навчання та праці, створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства, попередження поширення негативних явищ в учнівському середовищі

 

НАКАЗУЮ:

  1. Створити постійно діючу комісію з виявлення фактів булінгу та реагування на них у складі:

Голова:                              Рацул О.Б., в.о.директора;

Заступник голови:           Кривенко Н.А., заступник директора з НВР;

Члени:                               Терьохін О.Є., заступник директора з НВЧ;

Шипуліна А.В., соціальний педагог;

Бондаренко Л.А., голова методичної комісії класних

керівників;

Класний керівник, майстер виробничого навчання, в якому

виявлено факт булінгу.

  1. Постійно діючій комісії:

2.1. Чітко дотримуватись порядку подання та розгляду звернень про випадки булінгу в закладі  від учнів, їх батьків, законних представників, інших осіб, порядок реагування на доведені випадки булінгу та відповідальність осіб, причетних до булінгу.

2.2. Після отримання повідомлення про факт булінгу невідкладно реагувати шляхом проведення внутрішнього розслідування, індивідуальної роботи з учасниками булінгу тощо.

  1. Класним керівникам, майстрам в/н, вихователю:
  • У перший день очного навчання провести вступний інструктаж з БЖД для учнів під час освітнього процесу (для мешканців гуртожитку), щодо загальних відомостей про училище, правил поведінки здобувачів освіти, правил внутрішнього розпорядку учнів, правил безпеки під час освітнього процесу, безпеки на дорогах і в транспорті, електробезпеки, пожежної безпеки, надання першої допомоги потерпілим.
  • Упродовж навчального року проводити заходи у відповідності до Плану проведення заходів з питань БЖД, Плану виховної роботи на 2023/2024 н.р. з реєстрацією у Журналі обліку, реєстрації підсумків організації та проведення виховної роботи з учнями ПТНЗ.
  • Постійно проводити профілактичну роботу з батьками щодо попередження травматизму дітей у побуті, виносити дане питання на батьківських зборах, в індивідуальних бесідах.
  • Спланувати, організовувати та проводити позакласні виховні заходи з попередження дитячого травматизму.
  • Посилити контроль за поведінкою учнів під час освітнього процесу та на перервах організовуючи ігри та заходи виховного спрямування.
  • Оперативно надавати інформацію адміністрації училища по кожному нещасному випадку, який трапився з учнем.
  • Проводити профілактичні заходи з учнями щодо попередження проявів булінгу, запобігання і протидії домашньому насильству та своєчасно інформувати адміністрацію про виявлення даних випадків.
  • Формувати безпечний освітній простір шляхом створення позитивного мікроклімату групи, оволодіння учнями навичок безпечної поведінки та толерантної міжособистісної взаємодії.
  • Створити інформаційні куточки для учнів із переліком організацій, куди можна звернутися з приводу булінгу або інших проявів насильства.
  1. Викладачам проводити інструктажі з учнями перед виконанням лабораторних та практичних робіт, зміною видів діяльності на уроках з реєстрацією у Журналі обліку теоретичного навчання.
  2. Викладачу предмету «Захист України» на уроках проводити практичні заняття першої долікарської допомоги при травмах та дій здобувачів освіти у надзвичайних ситуаціях.
  3. Соціальному педагогу (психологу) Шипуліній А.В.:
  • Вчасно виявляти дітей девіантної поведінки та схильних до суїциду, проводити з ними відповідну роботу.
  • Забезпечити проведення просвітницької, профілактичної та діагностичної роботи щодо попередження проявів булінгу в учнівському середовищі.
  • Розробити індивідуальні програми психолого-педагогічного супроводу здобувачів освіти «групи ризику» (за потребою).
  • Здійснювати психолого-педагогічний контроль за індивідуальними та сімейними факторами, які формують у здобувачів освіти схильність до агресивної поведінки та жорстокості.
  • Своєчасне виявлення здобувачів освіти, схильних до агресивної поведінки, методом педагогічної і психологічної діагностики.
  • Здійснювати заходи для соціально-психологічної адаптації учнівської молоді до гострого і хронічного стресу, виховання взаємоповаги та навчання дітей способам конструктивної взаємодії .
  • Сформувати безпечний освітній простір шляхом створення позитивного мікроклімату, оволодіння здобувачами освіти навичок безпечної поведінки та толерантної міжособистісної взаємодії.
  • Надавати психологічну підтримку усім учасникам освітнього процесу, особливо внутрішньо переміщеним особам та сім’ям військовослужбовців і сил територіальної оборони.
  1. Інженеру з ОП Муфазаловій О.А.:

7.1.Залучати до проведення профілактичної роботи спеціалістів Державної служби з надзвичайних ситуацій, фахівців медичних установ тощо.

7.2. Здійснювати контроль з проведення інструктажів з учнями щодо безпеки життєдіяльності.

7.3. Щомісячно проводити моніторинг травмувань учнів у закладі та побуті..

  1. Комісії з розслідування нещасних випадків при необхідності проводити службове розслідування з вивченням обставин та причин з дотриманням вимог законодавства з охорони праці та безпеки життєдіяльності.
  2. Контроль за виконанням наказу покласти на відповідальних за організацію роботи з БЖД Кривенко Н.А. та з ОП Муфазалову О.А.

 

В.о.директора                                                                                    Олександр РАЦУЛ

 

 

Заступник директора з НВР                                                                                                       Наталія КРИВЕНКО

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

вгору